събота, 29 януари 2011 г.
Първият в света задвижван с водород хибриден ферибот използва водородна, слънчева, вятърна и дизелова енергия
Хибридните превозни средства стават все по-честа гледка по пътищата, а първият в света хибриден ферибот, задвижван с водород, е готов да отплува от Ню Йорк. След пускането на хибрида Hornblower през 2008 г. в Сан Франциско, който използва дизел и силата на вятъра, новият хибрид използва още един източник на енергия, като добавя водородни клетки, които допълват дизеловите му двигатели Tier 2, слънчевите панели и вятърните турбини.
Хибридът Hornblower, разработват в Ню Йорк, трябва да бъде готов до април 2011 г. и ще генерира енергия от водородна горивна клетка с протонно-обменна мембрана, която превръща водорода в електричество. Соларните панели и вятърните турбини ще подпомагат захранването на ферибота с енергия, а дизеловите двигатели осигуряват енергия за други нужди.
Когато бъде завършен, хибридният ферибот с капацитет за 600 пътници, ще има външна палуба и две вътрешни палуби, включително и една със стъклени стени. Екологичните материали, използвани в конструкцията, включват части от рециклирано стъкло, LEED сертифицирани алуминиеви покрития. Употребата на енергия ще се редуцира до минимум от светодиодни видео екрани, докато боята от летливи органични съединения ще покрива екстериора на ферибота.
Двата ферибота са създадену от компанията Hornblower Cruises & Events, чието седалище е в Сан Франциско.
„Чрез комбинацията от водородна, слънчева и вятърна енергия, фериботът Hornblower ще редуцира негативното влияние върху околната среда, докато превозва хора до популярни национални забележителности, като например Статуята на свободата и Елис Айлънд. Нашата цел е да намалим вредните емисии, а в бъдеще да ги елиминираме изцяло”, казва Тери МакРей, изпълнителен директор на Hornblower Cruises & Events.
Макрей казва също, че използвана технология е приложима и за други хибридни фериботи, хибридни яхти и дори хибридни влекачи.
„Този проект е едно много голямо откритие не само за нас, но и за корабоплавателната индустрия. Фериботът ще отделя минимални въглеродни емисии и ще използва малки количества дизелово гориво. Освен това той ще направи пристанището на Ню Йорк по-чисто, по-безопасно и по-приятно място”, казва Гавин Хигинс, вицепрезидент на Derecktor Shipyards – компанията, която строи ферибота в Бриджпорт, Кънектикът.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар